Nastavení oblasti inventur a inventarizace majetku a závazků v subjektech veřejné správy a jejich příspěvkových organizacích a provedení auditu nebo kontroly této oblasti
4.4.2025 - 4.4.2025
variabilní symbol: 25078
ÚROVEŇ
Pro všechny úrovně (základní orientace v procesu inventarizace majetku a závazků).
URČENO PRO
Pro interní auditory, zaměstnance, včetně vedoucích v organizacích veřejné zprávy a veřejných financí, jakými jsou organizační složky státu a jimi zřízené organizace, územní samosprávné celky (kraje, magistrátní města, obce) a jimi zřizované organizace v oblasti inventarizací majetku a závazků.
CÍL SEMINÁŘE
Seznámit účastníky se základními zásadami účetnictví a prováděcím právním předpisem jak provést inventarizaci majetku a závazků vybraných účetních jednotek a postupy provedení auditu a kontroly procesu inventarizace.
OBSAH SEMINÁŘE
- Vzory vnitřních předpisů a dokumentů provázející proces inventarizace majetku a závazků vybraných účetních jednotek.
- Praktický průběh inventarizace majetku a závazků vybraných účetních jednotek s vysvětlením a praktickými příklady k jednotlivým inventarizovaným položkám.
- Doklady k inventarizaci majetku a závazků vybraných účetních jednotek.
- Upozorněním na riziková místa procesu.
- Účtování o inventarizačních rozdílech.
- Zjištění NKÚ ve vztahu k inventarizaci majetku a závazků.
- Postup auditu a kontroly procesu inventarizace.
ROZVRH SEMINÁŘE
09:00 - 14:00
Mgr. Pavel Bláha
Mgr. Pavel Bláha
Úřad práce České Budějovice
Internímu auditu se věnoval po jeho zavedení ve veřejné sféře 10 let a pomáhal zavádět vnitřní kontrolní systémy zejména v organizacích resortu MPSV. V současné době 12 let řídí odbor Kancelář ÚP ČR, krajské pobočky v Č. Budějovicích. Cca 20 let přednáší pro subjekty veřejné sféry. Publikační činnost je uvedena v ASPI v odkazech na literaturu a ve Verlag Dashöfer, nakladatelství, spol. s r. o.
Cena semináře
Cena člen (prezenčně): 2 650,- Kč bez DPH (3 207,- Kč s DPH)
Cena nečlen (prezenčně): 3 300,- Kč bez DPH (3 993,- Kč s DPH)